דילוג לתוכן הראשי

ארבע פודקאסטים מומלצים לצליחה מוצלחת של קיץ דביק במיוחד

יולי כבר כאן, ואיתו הכאוס של החודשים יולי-אוגוסט, מילות שירה של ריטה, "אני חיה לי מיום ליום", מייצגות נאמנה את תחושותיהם של הורים רבים לאורכם של תשעת השבועות אותם עליהם לצלוח בארבעים מעלות בצל, בפקקים ארוכים, בשמורות טבע העולות על גדותיהן, במתחמי לינה מוכי ברחשים ויתושים. בקיצור, זה לא עומד להיות קל. לטובת רגעי השלווה המעטים, רגעי התייחדות שיאפשרו להתעלות מעל לקדירה המהבילה, ליקטתי ארבע פודקאסטים מומלצים, שכל אחד  מהם פתח לי צוהר לעולם של מחשבות ותחושות מעבר לכאן ולעכשיו.

עבר פלילי עם דנה הילמן

סדרות פשע טלוויזיוניות יש למכביר וגם בימים בהם הספרות המודפסת הולכת ומצטמצמת עדיין לז'אנר של ספרי המתח יש קהל קוראים נאמן. היה זה אך טבעי שגם בסצינת הפודקאסטים ייוחד מקום לפרקים העוסקים בפשיעה. דנה הילמן, לוקחת את המאזינים שלה למסעות מצמררים בעקבות הפרשות שהרעידו את המדינה. כדוגמת: הרצח של הודיה קדם על ידיה אביה רמי פיימשטיין, ההתעללות בילדים בגן ניצנים בחולון ורצח משפחת אושרנקו. בקול מתקתק דנה חושפת זוועות, מכניסה את המאזינים לחדרי החקירה, לשיקולי הפרקליטות, לפקעת עורכי הדין. עבורי ההאזנה הייתה חוויה ייחודית שגרמה לי לעיתים לעצור לרגע ולקחת אוויר שיפסיק את הצמרמורת שחבטה בי.

מיינד-סט עם שלומי חסטר

במציאות בה הלחץ הכלכלי, ביטחוני ובעיקר הדרישות האישיות עולות קשה לשמור על איזונים. נדמה שכולם רוצים להיות אסים בעבודה, הורים משמעותיים, יזמים ומשקיעים רבי תושייה ובני זוג בלתי נשכחים. בקיצור אלופים כפי שרק תוכנית ריאליטי יכולה לנפק, עדות לתסכולים הרבים שנאגרים במרוצת הזמן  ניתן לראות במדפי ספרי ההדרכה העצמית ההולכים ומתארכים, תוך שהם מציידים את הקהל התשוש באינסוף קלישאות שרק מחריפות את התיסכול. קשה מאוד לחדש ולהיות אותנטי במדמנה התרבותית הזו, לשמחתי הפודקאסט של שלומי חסטר, מצליח היכן שרבים נכשלו. כל פרק דן בהיבטים אחרים של מודעות וחוויה אנושית. בסדרה של ראיונות עם הטובים בתחום מצליח שלומי לפרק נושאים מורכבים ולהעניק כלים בנושאים כמו: חשיבה חיובית, הגדרות של הצלחה ומהו אושר, בעולם משתנה. השילוב בין ידע מעולמות שונים להגשה מרתקת הופכות את ההאזנה לחוויה המשלבת בין עניין אינטלקטואלי להקניית כלים מעשים. לא כל הפרקים דומים ויש כאלו שהפליגו למחוזות יותר מדי תיאורטיים אך ברוב המקרים האיזון נשמר ואך למעלה מכך.

Market Shift   אליאב אללוף אפרת פינגזון 

ויליאם שקספיר הגה את המשפט שהפך לנכס צאן ברזל: 
"כל העולם במה, וכל אנשיו ונשותיו שחקנים הם. יש להם את כניסותיהם ואת יציאותיהם, ואדם אחד משחק תפקידים רבים". 
במציאות בה אנו חיים, צורת ההגשה עולה פעמים רבות על המהות, מי יודע מה חושב המועמד בנימין גנץ על סוגיות של חברה ומדינה? נראה שלאיש כולל המועמד עצמו אין תשובה קוהורנטית. בעולם של שחקנים, כדאי להכיר את כללי המשחק, לדעת את הטריקים וללמוד מהטובים ביותר. שני אנשי השיווק: אליאב אללוף ואפרת פניגזון, פותחים צוהר לעולם השיווק והתדמית הן למקצוענים והן למתעניינים. בהומור, במקצועיות ובעיקר בשילוב מסחרר של דוגמאות מהחיים הם פורסים בפני המאזינים יריעה רחבה של עניין. כמי שלא בא מהתחום הרגשתי שהפרקים מוגשים בגובה העיניים, ומציידים אותי בתובנות ובכלים גם למרחבים בהם אני נמצא.

Safe for Work

 מי מאיתנו לא נתקל בקשיים בסביבת העבודה? כמה אנרגיות ועצבים מושקעים באינטריגות השונות המתקיימות במטבחון ובמסדרון. פעמים רבות מדובר על קומדיה של טעויות, משפטים שהוצאו מהקשרם ופרשנויות שמתערבבות עם עובדות. הצמד ליז וריקו מנסה לתת לעובדים המבולבלים כלים שיאפשרו להם לצלוח את יום העבודה בשלום. התוכנית מאוד משעשעת וקלילה כך שגם נושאים כבדים כמו עובד חסר יכולות שמתחבב על הבוס ולוקח קרדיטים,הופכים לסיטקום משעשע שמשלב בין רעיונות ,התמודדות וסרקזם. בקיצור בקלילות ובנחישות מצליחים השניים לצייד את העובדים המבולבלים בשלל רעיונות להתמודדות יום יומית עם פוליטיקה משרדית. פה ושם הרגשתי שהעצות מותאמות יותר לתרבות האמריקאית ולא ניתן ליישמן בהכרח בישראל, אולם גם לפרספקטיבה עולמית יש מקום בעיצוב מרחב עבודה בטוח ומהנה יותר.

חפשו את הZONE שלכם

כל אחד מארבעת הפודקאסטים המומלצים מתאים למצבי רוח ולסביבה המשתנה של יולי אוגוסט. לא כל אחד מתאים לנסיעה משפחתית מרובת צעקות ובכיות, אך בהחלט לסיכום של יום הוא יכול להיות אתנחתא שלוקחת למרחבים אחרים. בקיצור המגוון האדיר שמציע עולם הפודקאסטים ממש מאפשר להתאים פרק לכל סיטואציה ובכך להפוך גם שיגרה מהבילה לחוויה שמוציאה מאזורי הנוחות ומגלה לנו מרחבים חדשים של ידע וחוויה.

אוהבים פודקאסטים, קבלו המלצות נוספות 


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סובורה-סדרת הפשע שמגלה את רומא מחדש

בחודשים האחרונים איטליה עולה לכותרות בהקשרים פחות מחמיאים. התפשטותה של המגיפה באזוריה הצפוניים והגידול המתמיד במספר המתים שחוצה כבר את רף 20,000   צובעים את ארץ המגף בצבעים קודרים. קשה להיזכר שעד לפני כמה חודשים איטליה הייתה שם נרדף לאופנה, למטבח עשיר ומפנק, אתרי תיירות מסקרנים וחדוות קרנבלים. רגע לפני שהדכדוך דוחק מחשבות חיוביות   דרמת הפשע בת שתי העונות שעלתה ב-2017 לנטפליקס, סובורה (Suburra Blod on Rome) , מחזירה את איטליה המוכרת והאהובה היישר לסלון. במרכזה של העלילה ניצבת יריבות בין ארגוני פשיעה מקומיים החפצים להקים נמל במבואותיה של רומא. אדמת המריבה שייכת למשפחות יריבות וגם לוותיקן, על מנת לצאת מהתסבוכת הדון המקומי, סמוראי, נאלץ לכרות בריתות להפעיל לחצים כשרים יותר ופחות על משפחות. כך בזה אחר זה מצטרפים לעלילה פוליטיקאים תאווי כוח, יזמי נדל"ן, סוחרי סמים, שוטרים ועברייני צווארון לבן. ככל שהפרקים מתקדמים כך מתגבהת לה ערמת הגופות הנזרקות בצידי הדרכים, אך המוות הפושה רק מעצים את הדרמה ואת תחושת הבהילות המעודדת לעבור מפרק לפרק. סובורה , היא לא רק סדרה קצבית המתארת

סדרות אוסטרליות מומלצות לצפייה מרתונית בנטפליקס

האם אוסטרליה הופכת למעצמה של יצירה טלוויזיונית? אילו סדרות אוסטרליות כדאי לראות בנטפליקס עם בואו של הקיץ? ואיך הכל קשור לגלי הפליטים המתדפקים על דלתותיה של היבשת הרחוקה עד לפני שהגיע עידן הצפייה הישירה, עבורי אוסטרליה הייתה אוסף של דימויים: מושבת עונשין, קנגרו ודובי קאולה. בקיצור לא הרבה, אבל לשמחתי לפעמים עולמות נפתחים בהזדמנויות בלתי צפויות כמו רשימת הצפייה המומלצת ההולכת ומתגבשת לאחר שהאלגוריתם של נטפליקס למד להכיר אותי ובכך שלח אותי לרצף של סדרות אוסטרליות שהובילו אותי לצפייה מרתונית שקיצרה לי את שעות השינה אך בהחלט העלו לי את הדופק.   מים עמוקים (2016, Deep Water ) בזו אחר זו מתגלות גופות של גברים בעיירת חוף מנומנמת באוסטרליה, צוות חוקרים פותח תיבת פנדורה הקושרת בין האירועים שלכאורה נראים לא קשורים. לצד חשיפתו של רוצח סדרתי   מסתתרות עוד אמיתות על קשרי השתיקה בקהילה, על משפחתה של החוקרת הראשית   ועל ההתנגשות המתמדת בין הפרטי לציבורי בהקשרים של מוסר, כבוד ומיניות. המנהל (2015, The Principal ) גלי ההגירה הפוקדים את אוסטרליה הובילו להתבססותן של קהילות מוסלמיות שמקורותי

סמויים לצפייה ישירה- שתי עונות שישאירו אתכם ערים שעות ארוכות

  סמויים- סדרת פשע אירופאית המציאות הישראלית לא מפסיקה להפתיע, ובתוך כל הכאוס הסובב הולך ומתחזק הרצון לבריחה,  אסקפיזם .  ערוצי הצפייה הישירה בהחלט מהווים אלטרנטיבה טובה לבריחה המיוחלת, אולם גם הם לא פעם נושאים איתם תחושות של מיצוי. תחושות אלו הקשו עלי  להתמיד ולראות את העונה השלישית של סובורה האיטלקית   לה המתנתי בסבלנות חודשים ארוכים. אך  כמאמר הצדיק, אין ייאוש בעולם כלל! ולשמחתי בו בעת שסובורה הלוקחת את הצופים לנבכיה של רומא מוכת הפשע, הגיעה למסכי ארץ הקודש העונה השנייה של הסדרה הבלגית המשובחת, סמויים (Undercover).  העונה השנייה של סמויים, מתכתבת עם העונה הראשונה ולכן אם טרם צפיתם בעונה הראשונה. תעצרו את הקריאה תשלימו חסכים ותחזרו בעוד 10 פרקים (עשר שעות צפייה ואתם אחרי זה) ותבואו לכאן מבושלים ומוכנים. לאלו ממכם שכבר גמעו מהקוקטייל הבלגי הטוב הזה, אספר בקצרה מה היה כי בכל זאת עברה שנה.  סמויים עונה ראשונה- בינות לכפר הנופש השלו רוחשים היצרים בוב סוכן סמוי במשטרה הפדרלית הבלגית נשלח יחד עם שוטרת הולנדית בשם קים די רוי להתחזות  לזוג היוצא לנופש בעיירה שלווה של נופש אירופאי מהוגן.  משי